Jak cvičit i v zaměstnání

Při zvedání těžších břemen nejprve podřepneme a dbáme na stále vzpřímená záda.

 

ne                                           ano

 

Cvičení rovného postoje a posilování svalů pro rovnou páteř
Postavte se zpříma, zatáhněte bříško, stáhněte hýždě a podsaďte pánev. Dívejte se rovně před sebe. Paže a ramena uvolněte, hlavu a krk držte zpříma a co nejvýše. Bradu se snažte tlačit dozadu (dvojitá brada).
V této poloze chvíli vydržte, klidně dýchejte, pak pomalu napětí uvolněte.

Tento postoj procvičujte co nejčastěji – kdy si vzpomenete.

    

Neméně důležité je také posilování správného sezení

Opět se snažte sedět zpříma se zataženým bříškem, staženými hýžděmi a podsazenou pánví. Tak aby páteř byla co nejrovnější.  Dívejte se rovně před sebe. Paže a ramena uvolněte, hlavu a krk držte zpříma a co nejvýše. Bradu tlačte dozadu (dvojitá brada), aby jste cítili tah na zadní straně krku.

 

Výška židle by měla být taková, abychom měli kolena o něco níže než kyčle, dlaně v rovině s  lokty nebo níž a např. monitor přímo před námi.

Také se snažíme nedávat nohu přes nohu nebo alespoň nohy střídejte.

Sem můžete vložit nový nebo přetáhnout existující obsah.