Cvičení a rady pro zdravá záda

Páteř podepírá celou váhu horní poloviny těla a hlavy, chrání míchu a je tvořena třiatřiceti obratli, které jsou navzájem odděleny chrupavčitými ploténkami. Tkáň z vaziva a šlach tvoří korzet našich zad. Abychom jej z větší části udrželi stabilní, musíme organismu dodávat důležité minerály a vitamíny. Mezi ty nejdůležitější patří měď (cukrový hrášek), zinek (dýňová semínka) a vitamin C (petrželka). A samozřejmě je důležitá fyzická kondice. Nezkrácené a neochablé svaly udržují i pevnou a rovnou páteř, tedy záda bez bolesti.
Pacienti s nemocnými zády by měli také dbát na vyváženou stravu , kyselinovo-zásadité prostředí a místo tučných produktů bohatých na bílkoviny více jíst spíše zásaditých potravin, jako jsou celozrnné produkty, ovoce, zelenina a ryba. 
Příliš mnoho kyselin se ukládá na kloubech a způsobuje bolest.

Akutní, ale i chronická bolest zad může mít hodně příčin, které objasní návštěva lékaře a ten také doporučí terapii.

 

Konzultace každé druhé pondělí ve Fitlady Říčany.

 

 

Všechny cviky provádíme pomalu a pracujeme také s dechem. V krajních polohách, zejména protahovacích a rotačních cviků, vydechujeme. Krajní polohu můžeme několikrát prodýchat, což nám pomůže lépe uvolnit napětí ve svalech a dosáhnout většího rozsahu pohybu. Každý cvik opakujeme alespoň 3x, dle kondice až 10x.

 

 

 

Sem můžete vložit nový nebo přetáhnout existující obsah.